گالري عكس طبيعت گالري عكس طبيعت .

گالري عكس طبيعت

عكس گل ها با ظاهري عجيب

گلهاي عجيب

گل‌ها جزء زيباترين مخلوقات خدا هستند كه ديدن زيبايي ظاهري، بوئيدن عطر دلپسند و لمس لطافت گلبرگ‌هاي‌شان بي‌شك احساسي عميق و شگرف را به بشر هديه كرده است. در اين مطلب به سراغ تعدادي از اين مظاهر زيبايي رفته‌ايم كه با شكل عجيب و خاص خود بيننده را متحير مي‌كنند.
يك گلدان پر از گل هر مكاني را به شكلي باورنكردني باروح و سرزنده مي‌كند. اما واقعيت اين است كه هدف اصلي اين زيبايي ما انسان‌ها نيستيم. شايد در وهله اول جذابيت گل‌ها نه براي چشمان زيبا پسند بشر، كه براي آن دسته موجوداتي تهيه و تدارك ديده شده كه وظيفه حفظ بقاء گونه آنها را بر عهده دارند.

بله منظورم حشرات يا پرندگاني هستند كه جذب رنگ، شهد يا عطر و بوي گل شده و وظيفه‌ي خطير گرده افشاني گياهان را خواسته يا ناخواسته برعهده مي‌گيرند. اين وظيفه مبهوت كننده نتيجه تكامل شگفت‌انگيز در رنگ يا شكل گياهان است كه سعي در جلب توجه هر چه بيشتر دارند. بعضي كه حتي پا را فراتر از اين نهاده و در مسير اين انقلاب تكاملي، شكل و ظاهري عجيب به خود گرفته‌اند به طوري كه شباهت‌هاي عجيبي به ديگر جانوران يا موجودات تمثيلي پيدا نموده‌اند.
در طبيعت شايد گل اركيده از اين نظر پيشتاز باشد. اركيده يا گل ثعلب كه در مناطق مرطوب و بويژه در جنگل‌هاي باراني يافت مي‌شود، گياهي است با گونه‌هاي متعدد، به طوري كه تعداد گونه‌هايش دو برابر پرندگان و چهار برابر پستانداران برآورد مي‌شود. رنگ گل‌هاي اركيده پر زرق و برق و پر جلوه بوده به طوري كه حشرات و پرندگان را به راحتي جذب خود مي‌كند، اين گل‌ها در اصل نويد بخش شهدي خوش طعم و گوارا هستند.

اما در مورد اشكال عجيب آنها مي‌توان گفت كه روند تكامل اين گياه، بر مبناي نياز به گرده‌افشاني پي‌ريزي شده و از اين روي در طول اين تكامل عجيب، اشكالي خاص از اين گل بوجود آمده‌اند كه در نوع خود بسيار ديدني و در عين حال خاص به شمار مي‌روند. بعضي از اين گل‌ها بيشتر ميزباني زنبورها را برعهده دارند و به همين دليل باب طبع آنها آرايش يافته‌اند، در حالي كه ديگر گونه‌ها در جهت گرده‌افشاني توسط مرغان شهد خوار يا ديگر گونه‌هاي حشرات تكامل پيدا كرده‌اند.
البته در كنار اين نياز طبيعي، رنگ مبهوت كننده و تنوع زيستي آنها، ديگر مخلوق اين جهان يعني بشر را نيز مجذوب خود كرده، چرا كه انسان هميشه و در همه حال تشنه‌ي زيبايي بوده و خواهد بود. عاشقان حقيقي گل‌هاي اركيده اين گونه‌ي گياهي را ارج مي‌نهند، چرا كه اشكال زيباي آن كه به نوعي يادآور ديگر موضوعات و مفاهيم بوده، خود معجزه‌اي است از طبيعت كه به شكلي باورنكردني در قالب گل‌هاي رنگارنگ رخ نموده است. در ادامه توجه شما عزيزان را به شماري از تصاوير اين گل‌هاي خاص و ديدني جلب مي‌كنيم.
۱٫ اركيده‌ي صورت ميموني (Dracula Simia)

گل اركيده,زيباترين گلها,انواع گل هاي اركيده


۲٫ اركيده‌ي پروانه‌اي يا اركيده‌ي سر پرنده (Phalaenopsis)


۳٫ اركيده‌ي چكشي (Drakaea)


۴٫ لب چنگكي (Psychotria Elata)


۵٫ اركيده‌ي دختران رقصان (Impatiens Bequaertii)


۶٫ بامبلبي (Bumble bee) خندان (Ophrys Bomybliflora)


۷٫ كودك در قنداق (Anguloa Uniflora)


۸٫ گل طوطي (Impatiens Psittacina)


۹٫ غلاف دانه‌ي گل ميموني (Antirrhinum)


۱۰٫ گل اركيده مرغابي در حال پرواز(Caleana Major)


۱۱٫ گل اركيده‌اي با تصوير سر يك ببر در قسمت مياني

۱۲٫ بيگانه‌ي شاد (Calceolaria Uniflora)


۱۳٫ گل اركيده‌ي فرشته (Habenaria Grandifloriformis)


۱۴٫ گل اركيده‌ي روح مقدس يا اركيده‌ي فاخته (Peristeria Elata)


۱۵٫ گل اركيده با نقشي از يك بالرين


۱۶٫ اركيده‌ي حواصيل سفيد (Habenaria Radiata)

۱۷٫ دارت ويدر (Aristolochia Salvadorensis)


اگر با مجموعه فيلم‌هاي جنگ‌هاي ستاره‌اي آشنا باشيد پس شخصيت دارت ويدر را هم مي‌شناسيد. اين گل اركيده هم به دليل مشابهت ظاهري با اين شخصيت به نام گل دارت ويدر خوانده مي‌شود.


برچسب: ، عكس انواع گل زينتي، گالري جنگل، گالري عكس بهار، گالري عكس طبيعت، گل ها و نام آن ها،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۰۸:۰۳ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :