گالري عكس طبيعت گالري عكس طبيعت .

گالري عكس طبيعت

گالري عكس جنگل

ناحيه‌اي كه از درختهاي انبوه پوشيده باشد را جنگل مي‌نامند. در جنگل طبيعي معمولاً درختان كوچك و بزرگ و تنومند بطور نامنظم و همچنين علف‌هاي خودرو فراوانند. جنگل مجموعه‌اي از درختان، درختچه‌ها، پوشش گياهي، جانوران و ميكروارگانيسم‌ها (قارچها، باكتريها و ويروسها) است كه به همراه عوامل طبيعي غير حياتي مانند خاك، آب، دما، باد و… محيط و رويشگاه و زيستگاه مشخص و معلومي را به وجود آورده‌اند.
جنگل‌ها زيستگاه‌هاي مهم جهان هستند كه حدود يك سوم سطح خشكي‌هاي زمين را اشغال مي‌كنند.

در حدود ۴۲۰ ميليون سال پيش در طي دوران سيلورين، گياهان كهن و بندپايان باستاني شروع به انتشار در كره زمين كردند و طي ميليون‌ها سال با زيستگاه‌هاي گوناگون جهان سازگاري يافتند. در اولين جنگل‌ها، دم اسبيان عظيم‌الجثه، خزه‌هاي غول پيكر و سرخس‌هايي با ارتفاع بيش از ۱۲ متر غلبه يافته بودند. حيات روي كره زمين به تكامل خود ادامه داد و در اواخر پالئوزوئيك، بازدانگان پديد آمدند.

تا دوره ترياسيك (۲۰۸–۲۴۵ ميليون سال پيش) بازدانگان قسمت اعظم جنگل‌هاي زمين را اشغال كردند. در دوره كرتاسه (۶۵–۱۴۴ ميليون سال پيش) اولين نهاندانگان (گياهان گلدار) ظاهر شدند. آنها با حشرات، پرندگان و پستانداران، تكامل توأم يافتند و به سرعت انتشار يافتند، به طوري كه تا پايان دوره كرتاسه بيشتر چشم‌اندازهاي زمين را پوشاندند.

چشم‌انداز زمين طي عصرهاي يخبندان پلئيستوسن مجدداً تغيير يافت، سطح كره زمين كه طي ميليون‌ها سال عمدتاً توسط جنگل‌هاي گرمسيري پوشيده شده‌بود، تغيير كرد و جنگل‌هاي معتدله در نيمكره شمالي گسترش يافتند.

جنگل‌ها در آيين‌ها و رسوم سنتي، تكريم و تقديس مي‌شدند و در اديان باستاني مورد پرستش قرار مي‌گرفتند، ولي متأسفانه امروزه عمده‌ترين قربانيان تمدن بشري و صنعتي شدن، هستند و همان‌طور كه جمعيت انسان طي چند هزار سال گذشته افزايش يافته‌است جنگل زدايي و آلودگي جنگل‌ها با روندي سريع پيش رفته‌است.

 

جنگلها در تمام نواحي زمين كه قابليت رشد درخت در آنها وجود دارد و از نظر ارتفاع در زير خط درخت قرار دارند يافت مي‌شوند، مگر اينكه بارش باران در آنجا كم بوده، يا تناوب آتش‌سوزيهاي طبيعي زياد باشد.


برچسب: ، تاريخچه يجنگل، جنگل هاي معروف، عكس طبيعت، عكس هاي جنگل، گالري چنگل،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۰۹:۱۳ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :